بهترین هارد اکسترنال های موجود در بازار را بشناسید بعد خرید کنید
متن دلخواه شما
سه شنبه 30 بهمن 1397 ساعت 18:32 | بازدید : 42738 | نوشته ‌شده به دست علی همتی | ( نظرات )

استفاده از هارد اکسترنال این روزها برای ذخیره اطلاعات شخصی مهم و پر حجم بسیار رایج شده است.برای اطلاعات با حجم کم می توانید از انواع فلش مموری یا سی دی استفاده کنید اما قطعا موارد ذکر شده نمی توانند پاسخگوی حجم زیادی از اطلاعات باشند و همچنین از امنیت زیادی نیز برخوردار نیستند.در ادامه در سایت چی بخرید قصد داریم شما را با مشخصات کلی و کاربرد هارد اکسترنال و انواع آن آشنا کنیم سپس لیستی از بهترین های هارد اکسترنال را با شما به اشتراک بگذاریم تا اگر قصد خرید هارد را دارید بتوانید انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید.

 

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال در واقع مانند هارد داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ برای ذخیره اطلاعات مانند فایل های مختلف صوتی، تصویری و اسناد مورد استفاده قرار می گیرد.هاردهای اکسترنال را با توجه به ابعادی که دارند به دو دسته پورتابل(portable) و دسکتاپ(Desktop) تقسیم بندی می کنند.هاردهای پورتابل وسایل کوچک و قابل حملی هستند که به راحتی می توانید آن ها را با خود جابجا کنید،از طریق USB آن ها را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کرده و اطلاعات مورد نظرتان را به آن منتقل کنید.

هارد اکسترنال نوع دسکتاپ هاردهایی سنگین تر و بزرگتر بوده و حجم اطلاعات بسیار بیشتری را می توانند در خود ذخیره کنند.از هارد اکسترنال دسکتاپ بیشتر در ادارات و سازمان های مختلف برای داشتن فایل ها و اطلاعات پشتیبان در حجم های بالا استفاده می شود و استفاده شخصی از آن ها بسیار به ندرت صورت می گیرد.هنگام خرید یک هارد به ویژگی هایی مانند کارایی و سرعت انتقال داده، میزان صرفه جویی در مصرف انرژی، اندازه و وزن آن در صورت نیاز به جابجایی، قیمت، ظرفیت و شکل ظاهری آن توجه کنید، هاردهای مختلف را باهم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

بهترین های هارد اکسترنال در سال ۲۰۱۸ :

 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements با ظرفیت ۲ ترا بایت :

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements با ظرفیت ۲ ترا بایت ، در لیست بهترین های هارد اکسترنال در سال ۲۰۱۸ در ردیف اول قرار می گیرد.این هارد با ظرفیت بالا و سرعت  انتقال بسیار زیاد می تواند حجم بالایی از اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن انتقال دهد.این هارد از رابط پر سرعت USB3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می کند که سرعت انتقال آن حدود ۵ گیگا بیت بر ثانیه است.

البته این هارد را می توانید به رابط هایی با سرعت پایین تر مانند USB2.0 و USB1.1 نیز وصل کنید.از دیگر مزایای استفاده از این هارد آن است که برای شارژ این دستگاه نیازی به خرید آداپتور برق اضافی ندارید چرا که هارد از طریق USB وصل شده به سیستم خود را شارژ می کند.این هارد زیبا و خوش دست تنها ۲۳۰ گرم وزن و ابعاد ۲۱٫۵*۸۲*۱۱۱ دارد که به راحتی می توانید آن را با خود حمل و جابجا کنید.

از دیگر ویژگی های هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements آن است که می توانید از آن برای پشتیبان گیری خودکار و دستی استفاده کنید و به دلیل سازگاری آن با نرم افزارهای امنیتی و انحصاری Smartware نگران امنیت اطلاعات منتقل و ذخیره شده نباشید.این هارد با تمامی سیستم های عامل مانند ویندوز های ۷ و ۸، ویندوز ویستا و مک سازگار است.از دیگر ویژگی های هارد فوق ظرفیت بسیار بالای آن است که می توانید تا ۲ ترابایت اطلاعات به فرم های مختلف را در آن ذخیره کنید.

این هارد وسترن مانند تمامی محصولات این برند کیفیت و طول عمر بسیار بالایی دارد که می توانید مطمئن باشید که تا سال ها می توانید از آن استفاده کنید. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements با ظرفیت ۲ ترا بایت را می توانید باقیمتی حدود ۷۵۰ هزار تومان از فروشگاه های معتبر به صورت آنلاین و یا حضوری خریداری کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 2 ترابایت


خرید این محصول


هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro با ظرفیت ۱ ترا بایت :

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro با ظرفیت ۱ ترا بایت ، یکی دیگر از هاردهای اکسترنال پر کاربرد و محبوب است که در شمار بهترین هاردهای سال ۲۰۱۸ قرار می گیرد.بارز ترین ویژگی این هارد را می تواند مقاوم بودن آن در برابر شرایط فیزیکی مانند ضربه، آب و یا گرد و خاک دانست.بدنه این هارد اکسترنال از یک پلاستیک سیلیکونی با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است که آن را در مقابل شدید ترین ضربه ها محافظت می کند.

همچنین اگر قصد خرید فلش مموری را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین فلش مموری ها کدامند را نیز مطالعه کنید.

یک سنسور تشخیص ضربه در هارد فوق به کار برده شده است که کوچک ترین شوک و ضربه ها را تشخیص داده و با انجام اقدامات محافظتی مانع از آسیب رسیدن به اطلاعات هارد می شود.این هارد آن چنان در مقابل ضربه ها و شرایط فیزیکی مقاوم است که توانسته است استاندارد نظامی MIL-STD-810G کسب نماید.

این هارد اکسترنال در مقابل نفوذ ذرات بسیار ریز گرد و غبار نیز محافظت شده است و تمامی شیارهای موجود روی بدنه به شکلی پوشانده شده اند که کوچکترین ذرات نیز نمی توانند وارد هارد شوند. هارد فوق برای انتقال اطلاعات از رابط پر سرعت USB3.1 استفاده می کند که سرعت بسیار بالا و قابل قبولی است.این هارد با سیستم های عامل ویندوز، لینوکس کرنل ۲٫۶ به بالا و مکینتاش ۱۰٫۶ به بعد سازگار است.

کد تخفیف دیجی کالا 

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro با ظرفیت ۱ ترا تنها ۲۷۰ گرم وزن و ابعاد ۱۳۳*۹۸*۲۱ میلی متر دارد که جابجایی آن را بسیار آسان کرده است.این هارد بدنه ای بسیار زیبا و با دوام در رنگ های زرد، قرمز، آبی و مشکی دارد و می توانید آن را با قیمتی حدود ۶۹۰ هزار تومان خریداری کنید.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 1 ترابایت


خرید این محصول


هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترا بایت :

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترا بایت ، یکی دیگر از بهترین های هارد اکسترنال سال ۲۰۱۸ است که می تواند رضایت خاطر شما را از یک خرید خوب به دست آورد.رابط انتقال در این هارد اکسترنال USB3.0 است که می تواند حجم بالایی از اطلاعات را با سرعت بسیار زیاد و در زمان کوتاهی انتقال دهد.

این هارد نیز برای تغذیه خود از USB و سیستم متصل به آن استفاده می کند و نیازی به خرید پاور مجزا برای آن نخواهید داشت.از ویژگی های بارز این هارد ظرافت و زیبایی در طراحی و ساخت آن است که در نگاه اول شما را جذب خود خواهد کرد.سرعت انتقال در این هارد به حدود ۱۵ مگا بایت در ثانیه نیز می رسد که مقداری قابل قبول و پر سرعت به شمار می رود.

بسیاری از هاردها بعد از استفاده طولانی شروع به گرم شدن می کنند، گرمای تولید شده به مرور باعث از بین رفتن کیفیت قطعات می شود اما در هارد توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترابایت حتی بعد از ساعت ها استفاده کم ترین گرمایی تولید نمی کند و می توانید به طور مداوم و طولانی مدت از آن استفاده کنید.این هارد هنگام استفاده صدای بسیار کمی تولید می کند و در واقع می توان گفت بی صداست.

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترا بایت تنها ۲۳۰ گرم وزن و ابعاد ۱۵*۷۹*۱۱۹ میلی متر داشته و در شمار هاردهای اکسترنال قابل حمل قرار می گیرد.در این هارد از تعدادی LED استفاده شده است که هنگام انتقال اطلاعات روشن خواهند شد و می توانید از انتقال اطلاعات و عدم انتقال آن مطلع شوید. هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت ۲ ترا بایت در بازار قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان دارد.

هارد دیسک اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics ظرفیت 2 ترابایت


خرید این محصول


هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 با ظرفیت ۱ ترا بایت :

اگر به دنبال یک هارد با کیفیت و میزان امنیت بالا هستید، هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 با ظرفیت ۱ ترابایت می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.یکی از ویژگی های این هارد اکسترنال قابلیت نصب نرم افزار های مختلف روی آن است.برای مثال می توانید نرم افزار امنیتی نورتون ۲۰۱۱ را از سایت ای دیتا دانلود کرده و روی هارد خود نصب کنید.

این نرم افزار اطلاعات شما در برابر انواع ویروس ها و هکر ها محافظت می کند.علاوه بر نرم افزار فوق کمپانی ای دیتا به طور پیش فرض نرم افزارهای خاصی را روی هاردهای اکسترنال خود نصب کرده است برای مثال در این هارد دو نرم افزار GO  to HDD و GO to OS نصب شده است که به وسیله آن ها می توانید ویندوز ۷ را به وسیله پورت USB و بدون نیاز به درایور نوری بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید.

نرم افزار GO to HDD نیز به یکسان سازی ایمیل ها، اطلاعات و لینک های مورد نظر خود را یکسان سازی کنید.این هارد توانایی محافظت کامل از اطلاعات شما را در بدترین شرایط نیز دارد به طوریکه می تواند تا ۳۰ دقیقه زیر آبی با عمق ۱٫۵ متر دوام بیاورد و کوچکترین آسیبی نبیند.این هارد توانسته است آزمایش های سختگیرانه IEC 529 IPX7  و تست نظامی MIL-STD-810G 516  را به خوبی و موفقیت پشت سر بگذارد.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 با ظرفیت ۱ ترابایت وزنی حدود ۲۲۰ گرم و ابعاد ۱۳۲*۹۹*۲۱ میلی متر دارد و با استفاده از رابط USB 3.0 اطلاعات را با بالاترین حد ممکن انتقال می دهد.این هارد تا ارتفاع ۱٫۸ متری کاملا ضد ضربه بوده و در مقابل نفوذ گرد و غبار نیز مقاوم است. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 با ظرفیت ۱ ترا بایت را می توانید با قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تومان همراه با گارانتی های معتبر خریداری کنید.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 ظرفیت 1 ترابایت


خرید این محصول


هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYFT0020B ظرفیت ۲ ترابایت :

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYFT0020B ظرفیت ۲ ترابایت را می توانید از طریق پورت USB3.0 به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید و با سرعت ۵ گیگا بیت بر ثانیه به انتقال اطلاعات بپردازید.یکی از ویژگی های منحصر به فرد این هارد امنیت بسیار بالای آن است به طوری که می توانید روی اطلاعات مهم مورد نظر خود رمز بگذارید تا حتی اگر هاردتان گم شد کسی نتواند به اطلاعات روی آن دسترسی پیدا کند.

علاوه بر نرم افزارهای امنیتی در این هارد می توانید با چند کلیک ساده و در زمان کوتاهی از اطلاعات مورد نیاز خود پشتیبان تهیه کنید.این هارد تنها به اندازه یک پاسپورت اندازه دارد و به راحتی می توانید آن را در جیب کناری کیف خود قرار دهید و به راحتی آن را جابجا کنید.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYFT0020B ظرفیت ۲ ترابایت ظاهری بسیار فانتزی و زیبا دارد و بدنه آن دارای یک قسمت براق و ساده و یک بخش شیار دار است.قسمت خارجی هارد از یک پلاستیک بسیار با کیفیت و براق ساخته شده است که در صورت کثیف شدن به وسیله لکه یا اثر انگشت به راحتی قابل تمیز شدن است.این هارد در رنگ های بسیار زیبا و متفاوتی مانند سفید، زرد، آبی و مشکی طراحی شده است.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYFT0020B ظرفیت ۲ ترابایت ابعاد ۲۱٫۵*۸۱٫۵*۱۱۰ میلی متر و وزن ۲۵۰ گرم دارد و سایز هد آن ۲٫۵ اینچ است. هارد فوق می تواند با سیستم های عامل ویندوز ۷،۸ و ۱۰ ارتباط برقرار کرده و با آن ها سازگار است.این هارد دارای نشانگر LED  برای نشان دادن صحت انتقال و منبع تغذیه USB رایانه است که استفاده از آن را بسیار آسان کرده است.این هارد کاربردی را می توانید با قیمت ۸۰۰ هزار تومان تهیه کنید.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYFT0020B ظرفیت 2 ترابایت


خرید این محصول


هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80  با ظرفیت ۱ ترابایت :

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80  با ظرفیت ۱ ترابایت یکی از مطمئن ترین هاردهای اکسترنال است که می توانید برای داشتن نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم خود استفاده کنید.جالب است که بدانید Armor به معنی زره بوده و نشان از مقاومت بالای بدنه هارد دارد.

بدنه این هارد تلفیقی از پلاستیک و آلمینیوم است به صورتی که در ابتدا یک لایه ۲ میلی متری از آلمینیوم بدنه را پوشش می دهد تا هارد را در برابر شوک های الکتریکی مقاوم نگه دارد،سپس روی این لایه ۲ میلی متری پلاستیک فشرده قرار می گیرد تا بتواند در مقابل شوک های فیزیکی نیز کاملا مقاوم باشد.طراحی این هارد اکسترنال به صورتی است که دو پایه پلاستیکی محکم برای آن تعبیه شده تا هارد در مقابل لرزش، ضربه های محکم و مستقیم و سقوط از ارتفاع ۱۲۲ سانتی متری نیز محافظت شده باشد و آسیبی نبیند.

این هارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای ذخیره اطلاعات مهم نظامی باشد زیرا در مقابل تمام شرایط نامساعد فیزیکی مانند شوک دمایی، ضربه، شوک فیزیکی،شن و ماسه، ذرات گرد و غبار و نفوذ آب کاملا حفاظت شده است و استانداردهای بین المللی IP67  و MIL-STD-810G دارد. این هارد اکسترنال نیز از یک رابط USB3.0  برای انتقال اطلاعات استفاده می کند، این رابط کمک می کند فایل ها حدود ۱۰ برابر سریع تر از مدل قبلی یعنی USB2.0  منتقل شوند.

بافر هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80  با ظرفیت ۱ ترا بایت هشت مگابایت حافظه داشته و سرعت چرخش آن ۵۴۰۰ دور در دقیقه است. هارد فوق نیز از طریق USB و سیستمی که به آن وصل می شود خود را شارژ می کند و نیازی به دستگاه پاور جداگانه ای برای تغذیه ندارد.هارد آرمور حدود ۲۷۰ گرم وزن و ابعاد ۱۸٫۱*۹۴*۱۴۰ میلی متر دارد.

این هارد نیز مانند اغلب هاردها پیشرفته دارای LED نشان دهنده وضعیت انتقال اطلاعات است و سایز هد آن ۲٫۵ اینچ است. هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80  با ظرفیت ۱ ترابایت با تمام سیستم های عامل ویندوز، لینوکس و مک سازگار است و می توانید آن را با قیمت ۷۴۰ هزار تومان همراه با گارانتی معتبر خریداری کنید.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 1 ترابایت


خرید این محصول


هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop با ظرفیت ۴ ترا بایت :

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop با ظرفیت ۴ ترا بایت ، یکی از بهترین هاردهای اکسترنال رومیزی است که برای ذخیره اطلاعات مهم در شرکت و اداره های خود می توانید از آن استفاده کنید.این هارد اکسترنال ۴ ترابایت ظرفیت داشته و می تواند حجم بسیار بالایی از اطلاعات را در خود ذخیره کند.

از آن جا که هاردهای اکسترنال دسکتاپ را روی میز کار خود قرار می دهید و زیبایی محیط کار برایتان مهم است این هارد می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد زیرا این هارد به شکل بسیار زیبایی طراحی شده است.این هارد نیز برای انتقال اطلاعات از رابط USB3.0 استفاده می کند که می تواند در زمان بسیار کوتاهی حجم بالایی از اطلاعات را انتقال دهد.این هارد تا حد بسیاری در مقابل شوک های دمایی، ضربه ای و الکتریکی تا حد زیادی مقاوم است و از اطلاعات شما تا سطح بالایی محافظت می کند.

ابعاد این هارد اکسترنال ۴۹*۱۳۹*۱۷۰ میلی متر بوده و به اندازه یک کتاب میز کار شما را اشغال خواهد کرد.سایز هد هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop با ظرفیت ۴ ترابایت ۳٫۵ اینچ بوده و می توانید آن را به سیستم های عامل ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ وصل کنید.این هارد فاقد باتری بوده و انرژی آن از طریق آداپتور برق تامین می شود.این هارد بی نظیر را می توانید با قیمتی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای شرکت و اداره خود تهیه کنید.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 4 ترابایت


خرید این محصول


هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA2000400  با ظرفیت ۲ ترا بایت :

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA2000400  با ظرفیت ۲ ترا بایت ، یکی از زیباترین و بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار است که رنگ مشکی بسیار زیبا و طراحی جدید و متفاوتی دارد.یکی از متفاوت ترین ویژگی های این هارد ظاهر زیبای آن است که از موزائیک های مربعی شکلی در کنار هم ساخته شده است و آن را به یکی از زیباترین هاردهای اکسترنال موجود تبدیل کرده است.

از این هارد علاوه بر اتصال به انواع لپ تاپ و کامپیوتر می توانید برای پشتیبانی کامل و مطمئن از کنسول های بازی و مدیا پلیرهای خانگی استفاده کنید البته به این نکته توجه داشته باشید که فرمت قابل پشتیبانی دستگاه و فرمت هارد دیسک مطابقت داشته باشد.اگر ازUSB3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده کنید اطلاعات با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه انتقال داده می شوند و اگر از رابط USB2.0  استفاده کنید سرعت انتقالی معادل ۴۸۰ مگا بیت بر ثانیه خواهید داشت.

این هارد اکسترنال با تمام نسخه های ویندوز سازگار بوده و دارای نشانگر LED نیز می باشد. هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA2000400  با ظرفیت ۲ ترابایت ابعاد ۱۴٫۸*۸۰*۱۱۷ میلی متر و وزن ۱۷۰ گرم دارد که به راحتی می توانید آن را داخل کیف خود گذاشته و جابجا کنید.این هارد زیبا و باکیفیت را می توانید با قیمت ۷۳۰ هزار تومانخریداری کنید.

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA2000400 ظرفیت 2 ترابایت


خرید این محصول


هارد اکسترنال ترنسند مدل Storejet 25H3 با ظرفیت ۲ ترابایت :

هارد اکسترنال ترنسند مدل Storejet 25H3 با ظرفیت ۲ ترابایت ، یکی از هارد های اکسترنال  قابل حمل است که می توانید از آن برای ذخیره سازی، انتقال فایل های پرحجم و پشتیبان گیری استفاده کنید.یکی از ویژگی های کاربردی این هارد بدنه سه لایه آن است که باعث می شود هارد در مقابل ضربه های مختلف مقاوم باشد.لایه اول یا بیرونی ضد لغزش ، لایه دوم پلاستیک سختی برای جذب ضربه ها و لایه سوم جذب کننده شوک و یا دمپر است.

یکی از مزایای استفاده از هارد اکسترنال ترنسند مدل Storejet 25H3 با ظرفیت ۲ ترابایت قابلیت ذخیره انرژی است زیرا در این هارد حالتی استفاده شده است که اگر تا ۱۰ دقیقه از آن استفاده نکنید خود به خود به حالت SLEEP می رود، بنابراین از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.می توانید برنامه Trandcend Elit  را به صورت کاملا رایگان از وب سایت شرکت ترنسند دانلود کرده و و از آن برای هماهنگ سازی فایل ها، و رمز گذاری بر روی فایل های مهم استفاده کنید تا تنها کسانی که رمز را می دانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

بک آپ گیری به وسیله این هارد نیز بسیار راحت است و تنها با فشردن یک دکمه در بالای بدنه می توانید در زمان کوتاهی یک نسخه پشتیبان از فایل ها و اطلاعات مورد نیازتان تهیه کنید.این هارد طراحی بسیار زیبا و شیک داشته و در دو رنگ آبی و بنفش در بازار موجود است.

بدنه رنگ روشن آن کاملا ضد لک است بنابراین نگران کثیف شدن و لکه دار شدن بدنه آن نباشید.این هارد دارای وزن ۲۸۴ گرم و ابعاد ۲۴٫۵*۸۰٫۸*۱۳۱٫۸ است و استانداردهای بین المللی زیادی مانند CE، FCC، BSMI و تائیدیه US Military  از ارتش ایالت متحده آمریکا به خاطر خاصیت ضد ضربه آن دارد.این هارد زیبا و با کیفیت را می توانید با قیمتی حدود یک میلیون تومان از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

هارددیسک اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25H3 ظرفیت 2 ترابایت


خرید این محصول


نظرات و تجربیات خود را در خصوص خرید و استفاده از این هاردهای اکسترنال با سایت چی بخرید و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

منبع : چی یخرید



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب